Καλό μήνα.
Αυτό το Σάββατου κλείνουμε την θεματική μας Greek Weird Wave προβάλλοντας την ταινία Στρέλλα του Πάνου Κούτρα. Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Κούτρα εκτυλισσόμενη στο φωτεινά παρηκμασμένο αστικό τοπίο της Αθήνας, αλλά παράλληλα και στο μυθολογικό εξωτερικό τοπίο της Αρκαδίας, ξεκινάει με την αποφυλάκιση του Γιωγου, μετά από 15 χρόνια εγκλεισμού, για τον φόνο που διέπραξε στο χωριό, στο οποίο γεννήθηκε. Η μοίρα του τον οδηγεί σε ένα φτηνό ξενοδοχείο στην Ομόνοια, όπου γνωρίζει την Στρέλλα, νεαρή τρανσέξουαλ. Κάνουν έρωτα και δεν αργούν να ερωτευτούν. Τα θέματα του παρελθόντος όμως δεν φαίνεται να έχουν κλείσει. Μία άλλη μορφή φυλακής τον περιμένει.
Έντονο στοιχείο της ταινίας είναι ο ευφάνταστος και λοξός σχολιασμός της ελληνικότητας ως αναμέτρηση με τον αρχετυπικό μύθο και της στερεοτυπίας της εθνικής χαρακτηρολογίας, τόσο σε αναζήτηση του πατέρα όσο και με τις μορφές της φιλοξενίας τις οποίες παρουσιάζει.
Πρόκειται για ένα φιλμ, που όπως έχει λεχθεί, είναι ένα φιλμ καρδιάς και θέρμης που δεν προσποιείται καμία κανονικότητα, ενώ παράλληλα ανατρέπει μια σειρά από αρχές γύρω από το queer, ενσωματώνοντας τις μάλιστα έξυπνα και χωρίς μαχητικές επενδύσεις στην αφήγηση, κλείνοντας με μια βαθιά συνειδητοποίηση: το 2010 μια 25χρονη τρανς από την Αρκαδία, που ζει σε ένα ερείπιο στο Γκάζι, χαρίζει σε όλους έμας τους κανονικούς ένα καραόκε αυτογνωσίας: Vissi d' arte, vissi d' amore, non feci mai male ad anima viva!
Φιλμογραφία
1999, Η επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά
2004, Αληθινή Ζωή
2009, Στρέλλα
2014, Ξενία
Αυτό το Σάββατου κλείνουμε την θεματική μας Greek Weird Wave προβάλλοντας την ταινία Στρέλλα του Πάνου Κούτρα. Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Κούτρα εκτυλισσόμενη στο φωτεινά παρηκμασμένο αστικό τοπίο της Αθήνας, αλλά παράλληλα και στο μυθολογικό εξωτερικό τοπίο της Αρκαδίας, ξεκινάει με την αποφυλάκιση του Γιωγου, μετά από 15 χρόνια εγκλεισμού, για τον φόνο που διέπραξε στο χωριό, στο οποίο γεννήθηκε. Η μοίρα του τον οδηγεί σε ένα φτηνό ξενοδοχείο στην Ομόνοια, όπου γνωρίζει την Στρέλλα, νεαρή τρανσέξουαλ. Κάνουν έρωτα και δεν αργούν να ερωτευτούν. Τα θέματα του παρελθόντος όμως δεν φαίνεται να έχουν κλείσει. Μία άλλη μορφή φυλακής τον περιμένει.
Έντονο στοιχείο της ταινίας είναι ο ευφάνταστος και λοξός σχολιασμός της ελληνικότητας ως αναμέτρηση με τον αρχετυπικό μύθο και της στερεοτυπίας της εθνικής χαρακτηρολογίας, τόσο σε αναζήτηση του πατέρα όσο και με τις μορφές της φιλοξενίας τις οποίες παρουσιάζει.
Πρόκειται για ένα φιλμ, που όπως έχει λεχθεί, είναι ένα φιλμ καρδιάς και θέρμης που δεν προσποιείται καμία κανονικότητα, ενώ παράλληλα ανατρέπει μια σειρά από αρχές γύρω από το queer, ενσωματώνοντας τις μάλιστα έξυπνα και χωρίς μαχητικές επενδύσεις στην αφήγηση, κλείνοντας με μια βαθιά συνειδητοποίηση: το 2010 μια 25χρονη τρανς από την Αρκαδία, που ζει σε ένα ερείπιο στο Γκάζι, χαρίζει σε όλους έμας τους κανονικούς ένα καραόκε αυτογνωσίας: Vissi d' arte, vissi d' amore, non feci mai male ad anima viva!
Φιλμογραφία
1999, Η επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά
2004, Αληθινή Ζωή
2009, Στρέλλα
2014, Ξενία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου